" Äh jag gör det sen "

" äh jag gör det sen " av nån andledning har det där "sen" inte hänt ännu. hah. Hur många gånger har man inte tänkt, Nu skall jag städa rummet/huset, men ska bara göra det här före. Och så händer de första men inte det andra. Tyvärr för ofta i mitt liv. Man tänker alltid att "äh jag gör det sen/imorgon" och ändå händer det inte. Men nu ska det bli lite ändringar på det. För nu måste jag börja få saker gjorda så jag kan påbörja andra projekt. Men sen är det den där inspirationen som oftast saknas när man kommer hem efter jobbet, fast man planerat resten av dagen hur allt ska göras och vad allt som ska göras under arbetsdagen. Så nu blir det att sparka sig själv i röven och börja få saker och ting gjorda här omkring.
Enklast har jag av nån andledning att göra en lista ( använder mig av överblivna skolhäften )  och pricka av saker och ting när de är avklarade, och när allt på listan är gjort så får jag en belöning. De kan vara allt mellan himmel och jord, behöver inte heller vara nått särskillt stor sak. Men sista slutligen är den stora belöningen ändå att fått saker uträttade, så har man de undan och kan fokusera på annat.

 

Kommentarer
Postat av: . Pjumas . ♥

Ja har helt lika som du, måste göra en massa, SEN, men de där sen kommer ju aldrig :/ hoppas du klarar av att bli bättre på de, kanske ja oxå börjar få nåt gjort snart ;)

Svar: haha har en tendens att det bara blir så att det går till nästa dag hur man än försöker :D kanske man inte försöker tillräckligt mycket :D
Yuki Yoursic

2014-04-15 @ 10:20:00
URL: http://pjumas.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback