Icecold and Fullmoon

Vi har haft senaste månaderna regn regn regn och ännu mera regn, men mitt i allt på lördagen beslutade vädret att ändra på det så det började snöa, 2  - 3 cm lol. Mer skulle det inte behöva komma heller och mitt i allt blev det 15 grader kallare mitt i allt så nu sitter man i Södra Finland med 2 - 3 cm snö och närmare -20 grader om dagarna. Brr. Ändå fast jag inte är en människa som trivs i kyla så pass mycket så är det skönt att det är lite kallare eftersom jag får lättare och andas. Foten som jag stukade för ungefär en månad har ännu inte heller blivit bra så även det är ett litet minus. På tal om minus så är det även ett stort minus med att min bil tycks inte tycka om en ny sorts Eko olja  eftersom den idag beslöt sig för att spräcka en slang och spruta ut allt över motorn. Så i morgon blir det att dra iväg med den och skruva på den nån timme. Byta olja och filter, putsa hela motorn och byta slangen så det blir en lite längre arbets dag för mig. Det blir även att gå till och från jobbet så hoppas foten klarar sig. 
För övrigt så har jag testat denna vecka att börja äta sallad, Hittils har det gått bra med salladsblad, gurka, tomat , röd paprika och tonfisk. Får se hur länge jag orkar med det och hur kroppen reagerar på det. Blir lite som 5/2 dieten ehheh. 

Under veckoslutet blev det dåligt med uppdateringar eftersom jag varit smått sjuk med feber och skit, och spenderade Fredagen hemma under min nya mysfilt jag fick av gullungen <3 Lördagen blev det att först vara på ögonbryns plockning och färgning av både bryn och ögonfransar ( mycket mer smärtsamt än när jag gör det hemma ) och sedan dra ut ett varv med en kompis och sedan senare träffade jag även en mycket kär vän som jag inte sett på länge , underbart <3 Söndagen spenderades största delen i Abc i Karis och annars on the road lite här och var. 

Nått annat jag ännu kan dela med mig när jag ändå har börjat är att eftersom det är fullmåne inatt så har min sömn de senaste 48 timmarna inte existerat, Det är så jobbigt varje månad när det är påväg att bli fullmåne och natten det är fullmåne när jag är hur trött som helst men får inte sömn. Är även född på en natt som det råkade sig vara en fullmåne så it haunts me. <3

Hoppas mina underbara läsare inte fryser ihjäl där ute och hoppas på en bra vecka för er del <3
Love you all <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine

sv: tack detsamma du är också fin! :D

2014-01-16 @ 21:22:34
URL: http://chrjs.devote.se



Postat av: MATILDA

Fin gif bild

2014-01-17 @ 09:03:44
URL: http://matildays.forme.se




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback