Sometimes you got to prove yourself wrong to get it right.

Tjenare allihopa. Detta kommer bli ett långt inlägg har jag på känn.
 Det blev som sagt att dra till Tammefors igår. 250 km från min kära hemstad med 3 andra personer till en stad där man bara pratar finska och annars främmande stad med som inte alls är så farligt liten heller för den delen. Så nervositeten var på ganska hög nivå hela dagen före vi skulle starta även fast jag är den personen som kan ibland få någå ryck och bara göra crazy saker mitt i allt. Men detta var utanför min bekvämlighets zon för skulle nått hända skulle jag vara helt själv i en stor stad och inte kunna få hjälp av nån med mina finska kunskaper plus att uteställen ( nattklubbar, barer etc) med alkohol och mycket fulla finnar har aldrig varit bra när jag varit med ( mycket ångestframkallande).
Men efter lite övertalning under en vecka blev det ändå beslutat att jag skulle följa med. Sjukt värt det var det i varje fall. Vi kom dit efter ca 3 timmar och då var jag lite smått lullig redan. Väl vid ingången blev vi skickade efter våra vinterrockar eftersom dörrvakten menade på att enligt reglerna måste alla ha vinterkläder under vintersäsongen för dom får inte slänga ut någon utan rock. Efter att vi  hämtat våra rockar var det dags att bege sig in. Det började 10 och vi var där lite efter 10 och det var helt tomt. Första artisten spelade redan då ( Gradon ) och det var ingen annan där. Stackarn. Men mitt i allt hade 2 timmar förflutit och då spelade Tremont på fullt ös medan det började komma mera människor dit. Sedan halv 1 började huvudartisten spela ( ROGUE ) och då var det helt epic. Fick även ena som var med ut på dansgolvet ( epic värre ) och där stod vi o dansade tills det åter igen böt till en annan artist Nocomply . då var klockan ca 3 på natten och vi satt och chillade en stund innan vi beslöt oss för att börja bege oss hemmåt ( det var ju bara en 3 timmars bilfärd tillbaka. 
Jag var lite orolig för hur bilfärden skulle gå eftersom det var som sagt 250 km hem och jag brukar bli åksjuk annars oxo av att åka bak. Men jag och Jonas låg på baksätet och sovde nästan hela vägen tillbaka, Vi drog via Karis och lämnade av Max och sedan drog vi till Shell för dom andra sku äta. Klockan var ju bara 6 på morgonen. Sedan blev vi hemkörda och sedan fick man äntligen lägga ner sig i en säng och börja sova. Sovde till 1 tiden ungefär och nu först kl 7 på kvällen är man människa igen efter ett försök att få lite mat i sig.

Men det var helt jävla sjukt hur roligt jag hade det igår i Tammefors trots mina fördomar med hur det skulle gå men allt gick riktigt bra och jag klarade mig bra med mina finska kunskaper ( av nån andledning kan jag nästan flytande finska när jag är alkoholpåverkad.) Detta kommer troligtvis vara i topp 10 av höjdpunkter på 2014. 
Tack till Nico, max och Jonas som gjorde kvällen helt underbar. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback