Klaga klaga klaga...

ni som klagar på hur ja skriver och så, det är inte direkt mitt fel, jag är FINLANDSSVENSK!
o de betyder att jag int orkar tänka efter om orden ja skriver är på svenska eller finska haha eller rättstavade,
e de nått ni undrar kan ni kommentera o fråga va de betyder? istället för o be mig gå en svenska kurs, haha jag har fulla vitsord i modersmål redan så det kan inte vara fel på min svenska.

men jag märker själv oxo att jag skriver ibland dialekt med kompisarna o då blir det automatiskt att ja skriver hit de på samma sätt.
men var glad att jag int e från pampas ;) för då sku ni ha någå o klura ut va de står, för dom har en ytters rolig dialekt,

"skådi på han di dä tidtabelln" " busschauförn sku kun vakn o tryck han di gasin i botn" haha älska pampas dialekt ;) <3

Puss på alla er :*
o kommentera gärna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback