Förbannelsen med att vara kort..

Fml.. Seriously.. 
Idag blir det att ta upp ett lite mer allmänt problem. Men så som det verkar nu så kommer jag snart hamna handla i matbutikerna med högklackade skor. Idag tänkte jag att jag far och handlar för vill int veta hur det kommer vara i morgon när det är midsommar. 
allt som jag skulle ha fick jag fixat förutom några få saker.. och orsaken varför jag int kunde köpa dom så var för att jag int nådde efter dom.. Det är skrattretande men med min längd så är ca 30 % och kanske mer av varorna för högt upp för mig i butikerna så jag når inte efter dom. Det är så sjukt pinsamt att jag väljer heldre att int köpa dom om jag är ensam än ber om hjälp av nån. 
Första gången jag ens lade märke till det var när min kille inte orkade komma med in i butiken och jag skulle bara ha en dricka så jag tänkte att jag skulle snabbt in och ut. Eftersom jag även har haft problem att gå i butiker ensam. Men när jag kom till kylskåpet i butiken nådde jag inte, jag började gripas av panik och med gråten i halsen så gick jag snabbt ut från butiken. 
En annan gång var det som tur en vänlig själ som frågade om jag behövde hjälp och frågade om jag behövde nått annat. 

Det är så pinsamt när man står där och försöker nå varorna men utan att lyckas och blickarna man får gör int saken bättre.. 
Jag skulle göra vad som helst för att få bli 10 - 15 cm längre..

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Men oj, hur kan du tycka det är pinsamt?? Våran längd är svårt att påverka... Önskar dej en underbar midsommar!!

Svar: Det är så pinsamt och hamna fråga om hjälp och jo det är det :/Detsamma :)
Yuki Yoursic

2013-06-20 @ 08:31:29
URL: http://lchftrollet.blogg.se/



Postat av: Mariama

Hej! Fin blogg :) lust till ett bloglovinbyte?
kram

2013-06-22 @ 14:29:33
URL: http://MariamaMbye.horseworld.se



Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, ganska spännande hur man kan tycka så olika om samma sak=))

2013-06-25 @ 11:15:49
URL: http://lchftrollet.blogg.se/



Postat av: Mima

ojneej stackars dig. Jag vet hur de känns, sku ja va 10cm längre så sku ja ändå vara 165,5cm. Jag brukar nog helt pokkana ändå fråga nån butiksarbetare (om ja ser nån) att om den kan hjälpa eller hämta en pall. Ja brukar liksom skämta om att jag är kort... men ja förstår din panik på sätt o vis ändå. Men kommentarer som "hon ser ju knappt över disken" är ju rätt så förolämpande... men jag brukar låtsas om att de elaka människorna är bara och endast luft för mig... Tänk på att du är unik oberoende din längd! :)

2013-06-27 @ 14:04:57
URL: http://mimedus.papper.fi




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback