Sömnlösa nätter och bil problem + kort om marknaden.

 
Måndag åter igen. Ny vecka och nya försök till att få dygnsrytmen i skick. Det har blivit bättre. Förra veckans Torsdag och Fredag var det som sagt Höstmarknad åter igen. Vet inte vad det är men jag blir helt hyper när jag vet att marknaden närmar sig. Har insett att det finns int egentligen nått annat än krims krams där och ytters dyra saker för övrigt. Men av nån andledning måste jag ändå dit varenda år. Man träffar ju ändå massa gammla vänner och bekanta som man blir och prata med. Och man får inte glömma allt onödigt man köper som man lovar sig varje år att nästa år kommer det inte hända.
Så Torsdagen spenderades på marknadsplan med Nico och Ina, vi åkade karuseller och gick omkring i flera timmar. Sedan när dom inte orkade gå mer där så begav sig jag och Nico och äta istället. Fredagen var lite oplanerad för min del så jag traska omkring i stort sett från kl halv 9 på morgonen till en ca halv 9 på kvällen. Fyfan hur det kändes och inte hände det nått speciellt på marknaden heller, men det var mest bara för att få tiden att gå hah.  Så under dessa två marknads dagar lyckades jag hitta åt mig, 2 hupparen, 2 tröjor, 2 linnen och 750g munkar. 
Efter det blev det att dra till min bror på kaffe, vi lyckades även fånga in deras trassliga katt som bestämde sig för att rymma några dagar tidigare. Stackars dem som ägde balkongen vi härjade under mitt i natten. Dom måste ju ha undra vad fan 3 personer håller på med under deras balkong. Men katten hamna hem tillbaka och hon var precis som inget överhuvudtaget hänt. Sedan där runt midnatt tänkte jag bege mig hemmåt. Ett problem bara, bilhelvetet startade inte, den lovade inte ens nått, det var som om akkun sku ha blivi tömd, men det konstiga va att alla lampor lös som dom skulle. Så efter att vi konstatera att akkun var de inga fel på, så buffa vi igång min bil. Jag är nog så otroligt glad över att ha en ytterst liten och lätt bil. Bilen startade och jag har aldrig varit så rädd att bli på vägen förut som den resan hem. Tur var det inget värre fel än att strömlås bottnet gått sönder. Så nu under Måndagen har min bil varit i verkstan och blivit fixad.
Så kort och enkelt har det varit ett ytterst långt veckoslut för min del eftersom jag inte kunnat använda min allra käraste ägodel. Men har fått mycket uträttat här hemma under dessa 3 dagar utan bil så nånting positivt har det varit med det med.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback