CoffeeTime!

Idag har vi inte gjort så mycket förutom suttit och druckit kaffe hos R's mamma och kört omkring. Denna dag kommer vara ganska så slö men skönt är det. En sak har jag länge funderat på. Är det fel att jag som Finländare inte har tycke för muminmuggarna? För mig är det en kaffemugg, och det är nog allt.  De flesta jag känner har en och annan samling av Munimmuggar och visserligen finns de vissa jag tycker att är söta men inte skulle jag kunna samla på dem, eftersom börjar jag samla på nått måste jag ha alla för att va nöjd. Men redan när man ser på Facebook Prylis bland annat hur shakk strider om muggarna och helst ha endera en sjuk stor summa för en mugg, eller försöker få dem så billigt som möjligt. Nåja vi samlar väl alla på nånting. Men att ha en hel stor hylla full med muminmuggar, som bara står och samlar damm, som man absolut inte får använda, det är nog inget för mig.

Har du en MuminMugg samling?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback